Dlouho hledám konečné řešení mých bolestí zad

„Dlouho hledám konečné řešení mých bolestí zad. Pomáhá mi jedině 6 km chůze na pásu, což znamená 1,5 hodiny v posilovně a abych se znovu nezablokovala, tak to chce 2-3 x týdně. Ale nijak se to nikam neposouvá. Přijde mi, že to rozvolním a za dva dny se to zas vrátí. Beru noni, lecithin.“

Posteskla si jedna mladá žena, říkejme jí třeba Katka. Úplně stejně se cítíte možná i Vy.

Několikrát týdně sportujete, užíváte kvalitní doplňky stravy, ale problémy se Vás drží stále, nic moc se nezlepšuje a vy se sami sebe poslední dobou častěji ptáte, jak je to možný a začínáte pomalu rezignovat a zvykat si na neustálou blokádu nebo bolest.

Pokud se Vaše problémy nezmenšují a bolesti neustupují, je potřeba:

🔹 najít pravý blokátor, který brání změně k lepšímu,

🔹 prolustrovat běžné činnosti, které děláme a uvědomit si, jak je děláme,

🔹 poradit se, zda sport, který provozujeme, je pro náš aktuální stav správný,

🔹 připustit si, že tělo je nástroj duše, který ukazuje, co děláme špatně,

🔹 změnit pohybové stereotypy, způsob práce, sezení, životní styl,

🔹 zamyslet se nad tím, zda děláme to, co máte rádi a cítíme se spokojení.

Pokud cvičíme a nemáme posun, může to být z různých příčin. Je to tak trochu detektivní činnost a stojí za to prozkoumat i činnosti, o kterých si vůbec nemyslíme, že by to mohly být právě ty, které nám blokují změnu k lepšímu.

Možná je to i Vaše situace, že:

🔹 provozujete pro Vás nevhodnou aktivitu,

🔹 sportujete v jiné intenzitě nebo frekvenci,

🔹 nesprávným způsobem sedíte, jíte, pracujete nebo spíte,

🔹 málo nebo nevhodným způsobem kompenzujete sedavý způsob života,

🔹 nemáte správně a funkčně nastavené tělo,

🔹 nedodáváte tělu dost živin a stavebních látek,

🔹stresujete se, máte zatvrzelé postoje a nechcete ve skrytu duše nic měnit,

🔹 letíte životem a nevěnujete pozornost sobě, myšlenkám a tělu.

Hledejte proto i v oblastech, které na první pohled vypadají, že s Vašimi problémy vůbec nesouvisí. V životě je všechno propojené a souvisí spolu, jen to není hned jasné a viditelné.

Při práci s klienty se vždycky snažíme podívat se na jejich život z nadhledu a v komplexu. Jedině tak uvidíme to, čeho bychom si nevšimli, kdybychom řešili „jenom“ cvičení.

A co bych doporučila změnit naší Katce?

Je to určitě na delší povídání a rozebírání, ale pokud mám vypíchnout pro ni zásadní věc, tak je to určitě změna intenzity, frekvence chůze a prostředí, ve kterém cvičí.

Ideální by bylo se denně ráno 20 minut věnovat cvičení SM systému a k tomu během dne/večer chodit 2,5 km v přírodě s nordic walking hůlkami než vychodit 6 km 3x týdně v posilovně na stále stejném povrchu.

Ujde zbytečně moc kilometrů na jeden zátah několikrát týdně, tudíž její uvolnění za pár dní opadne a kolísá jako vlna. Rozdíly mezi dny s aktivitou a bez aktivity jsou příliš velké.

Pokud rozloží rovnoměrně aktivitu do celého týdne, bude se udržovat ve stavu uvolňování vlastně neustále, nebude cítit tak velké výkyvy a její stav by se měl za čas zlepšovat, pokud si udrží motivaci, důslednost, pravidelnost a dokáže změnit i další nefunkční a zatěžující stereotypy.

Chůze je pro tělo nejpřirozenější pohyb a pokud je pohyb dobře provedený, dokáže se páteř a celé tělo během pohybu samo regenerovat a uzdravovat.  A to je to, o co tady jde 🙂 využívat principy správného pohybu jak v tělocvičně tak v životě při běžných každodenních činnostech.

Martina Jíchová
Miluju pohyb a sama jsem se díky cvičení SM systému zbavila bolestí hlavy, zad i páteře a ráda Vás naučím, jak kráčet životem vzpřímeně, uvolněně, bez bolesti a s úsměvem. Bonusem je totiž pevnější a štíhlejší postava.

Jsem instruktorka zdravotní tělesné výchovy a autorka Online kurzu cvičení SM systému pro začátečníky podle MUDr. Smíška. Můj příběh, jak jsem se prokousávala k životu bez bolesti, si můžete přečíst tady.

Máte otázky? Můžete mi napsat na email martina@martinajichova.cz nebo přes FB na stránce Život je pohyb.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.