3 klíče k efektivnímu cvičení a pocitu úlevy

Dlouho jsem cvičila SM systém sama doma, takže moc dobře vím, která úskalí na Vás v pohodlí domova při cvičení mohou číhat.

Vřele doporučuji zařadit ke cvičení doma i skupinové cvičení, a to z jednoho ryze praktického důvodu. U některých cviků totiž trvá delší dobu než si je zažijete, takže je super, když máte okamžitou zpětnou vazbu od lektora, zda daný cvik cvičíte správně.

Dnes bych s Vámi ráda sdílela 3 hlavní principy, na které je třeba se při cvičení zaměřit, aby Vám cvičení přineslo požadovaný efekt a úlevu.

key-74534_640

3 hlavní principy pro efektivní cvičení jsou:

  • pomalé a plynulé cvičení,
  • precizní a správné provedení cviků,
  • odpovídající síla.

Nyní si jednotlivé položky rozebereme více a podíváme se, co se prakticky pod jednotlivými principy skrývá.

Pomalé a plynulé cvičení

Při rehabilitačním cvičení SM systému je velmi důležité nikam nespěchat, cvičit pomalu a plynule, abychom vědomě pracovali s tělem, naučili se zapojit/uvolnit správné svaly a sladili pohyb s dechem.

Při cvičení se snažte maximálně soustředit pouze na cvičení, zapomeňte na starosti všedního dne, rychlé a škubavé pohyby. Dejte do cvičení ladnost a vědomí.

Precizní a správné provedení cviků

Správnost provedení cviků hraje významnou roli, protože pokud provedete cvik špatně, nedosáhnete požadovaného efektu a můžete tak ze cvičení získat pocit, že Vám nepomáhá nebo se dokonce cítíte i hůř.

Doporučuji nezahlcovat se množstvím cviků a než na množství naučených cviků se zaměřit na správnost provedení cviků. Lépe zvládnout 3 cviky perfektně než 10 cviků špatně.

Odpovídající síla

V případě, že jste začátečníci nebo chcete pomocí cvičení SM systému rehabilitovat, je třeba uvazovat cvičební lano za černý úchyt, který odpovídá 1 kg.

Pokud chcete pomocí cvičení SM systému sportovat, uvažte si cvičební lano za zelený úchyt, který odpovídá 2,5 kg. 

Martina Jíchová
Miluju pohyb a sama jsem se díky cvičení SM systému zbavila bolestí hlavy, zad i páteře a ráda Vás naučím, jak kráčet životem vzpřímeně, uvolněně, bez bolesti a s úsměvem. Bonusem je totiž pevnější a štíhlejší postava.

Jsem instruktorka zdravotní tělesné výchovy a autorka Online kurzu cvičení SM systému pro začátečníky podle MUDr. Smíška. Můj příběh, jak jsem se prokousávala k životu bez bolesti, si můžete přečíst tady.

Máte otázky? Můžete mi napsat na email martina@martinajichova.cz nebo přes FB na stránce Život je pohyb.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.